Wiele firm kieruje do Państwa ofertę administrowania i zarządzania Państwa osiedlem. Zakres usług nie zawsze jest dostosowany do indywidualnych potrzeb naszych klientów. Nie zapewnia kompleksowego zarządzanie Państwa osiedlem.
Certyfikowane firmy posiadają odpowiednie przygotowanie techniczne i doświadczenie w zarządzaniu, uprawnienia budowlane oraz wymagane polskim prawem licencję zarządcy nieruchomości.
Obsługują osiedla na terenie całej Polski lub wybranych gmin.
Ogólny zakres świadczonych usług powinien zawierać:
- Etap Przejęcia nieruchomości:
- Protokolarne przejęcie nieruchomości od Wspólnoty lub dotychczasowego zarządcy, w tym przeprowadzenie wszelkich prawnych formalności oraz przygotowanie odpowiednich uchwał i załączników,
- Weryfikacja usunięcia dotychczasowych usterek zgłoszonych przez wspólnotę, wpisów do Książki Obiektu oraz statusu wykonanych przeglądów okresowych obiektu potwierdzonych protokołami kontrolnymi,
- Weryfikacja kompletności dokumentacji powykonawczej przekazanej przez dewelopera, będącej w posiadaniu Wspólnoty,
- Przegląd gwarancyjny i pogwarancyjny nieruchomości, weryfikacja usunięcia usterek i przekazania dokumentacji dla Wspólnoty,
- Organizację Wspólnoty Mieszkaniowej – wystąpienie o nadanie nr NIP, Regon, założenie konta bankowego;
- Bieżąca obsługa administracyjna:
- Regularne dyżury administratora na terenie nieruchomości, nadzór i zapewnienie odpowiedniej czystości i porządku na terenie nieruchomości, wywozu nieczystości i pracy ochrony osiedla
- Odczyt i prowadzenie ewidencji zużycia mediów wg. Stanu urządzeń pomiarowych (wodomierze c.w.u i z.w.u, ciepłomierze, liczniki energii elektrycznej i gazu),
- prowadzenie ewidencji właścicieli, udziałów oraz liczby osób mieszkających na stałe na terenie nieruchomości, – udzielanie właścicielom wszelkich informacji i wyjaśnień technicznych i eksploatacyjnych,
- Przygotowanie zapytań ofertowych i realizacja przetargów na wykonanie prac na terenie osiedla, rekomendacja ofert do Zarządu Wspólnoty,
- Wydawanie zaświadczeń właścicielom w celu sprzedaży mieszkania,
- Dyżury telefoniczne zarządcy oraz działu księgowości, stały kontakt poprzez email,
- Internetowa platforma umożliwiająca zdalny wgląd do kartoteki właściciela, sprawdzenie stanu rozliczenia mediów, płatności oraz informacji dotyczących nieruchomości,
- Prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami Prawa budowlanego,
- Obsługa techniczna:
- Zapewnienie komfortu i bezpiecznego użytkowania obiektu przez mieszkańców wspólnoty,
- Wykonywanie kontroli technicznej, okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne oraz nadzór nad ich przebiegiem, prowadzenie rejestru zgłoszonych awarii, usterek, uwag,
- Weryfikacja i nadzór nad przeprowadzaniem bieżącej konserwacji, napraw i drobnych remontów budynku,
- Przedstawienie planu remontów niezbędnych do wykonania w okresach rocznych i wieloletnich,
- Negocjacje umów na dostawy i odbiór usług na terenie nieruchomości, opiniowanie umów dla Zarządu Wspólnoty,
- Zapewnienie nadzoru nad wykonywanymi pracami przez inspektorów właściwych branż (budowlanej, sanitarnej, elektrycznej),
- Rozliczanie wykonanych prac (sporządzanie przejściowych i końcowych protokołów odbioru, weryfikacja kosztorysów powykonawczych),
- Obsługa finansowo-księgowa:
- Prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów i przychodów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Sporządzanie rocznych rozliczeń wnoszonych przez właścicieli lokali zaliczek (na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz kosztów dostawy mediów),
- Przygotowywanie comiesięcznych informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach;
- Przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty;
- Sporządzanie kwartalnych informacji w formie sprawozdania finansowego dla potrzeb Zarządu wspólnoty mieszkaniowej,
- Analizowanie i nadzór nad windykacją przedsądową należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości.
- Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów / odczyty liczników oraz rozliczanie kosztów zużytych mediów co 6 miesięcy;
- Przygotowywanie przelewów. Dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy właścicieli nieruchomości z zastrzeżeniem konieczności uzyskania podpisów członków Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej;
- Imienne powiadamianie właścicieli o stanie ich rachunków i płatności,
Powyższe zestawienie ma charakter orientacyjny. Na życzenie klientów usługi bywają rozszerzane o nowy zakres świadczonych usług. Współpracujemy z wieloma podmiotami świadczącymi usługi na rzecz obsługi nieruchomości.