Instytut Budowli Pasywnych

Baza wiedzy

Menu
  • Kontakt

Zarządzanie nieruchomościami

Wiele firm kieruje do Państwa ofertę administrowania i zarządzania Państwa osiedlem. Zakres usług nie zawsze jest dostosowany do indywidualnych potrzeb naszych klientów. Nie zapewnia kompleksowego zarządzanie Państwa osiedlem.

Certyfikowane firmy posiadają odpowiednie przygotowanie techniczne i doświadczenie w zarządzaniu, uprawnienia budowlane oraz wymagane polskim prawem licencję zarządcy nieruchomości.
Obsługują osiedla na terenie całej Polski lub wybranych gmin.

zarzadzanieOgólny zakres świadczonych usług powinien zawierać:

  1. Etap Przejęcia nieruchomości:
    • Protokolarne przejęcie nieruchomości od Wspólnoty lub dotychczasowego zarządcy, w tym przeprowadzenie wszelkich prawnych formalności oraz przygotowanie odpowiednich uchwał i załączników,
    • Weryfikacja usunięcia dotychczasowych usterek zgłoszonych przez wspólnotę, wpisów do Książki Obiektu oraz statusu wykonanych przeglądów okresowych obiektu potwierdzonych protokołami kontrolnymi,
    • Weryfikacja kompletności dokumentacji powykonawczej przekazanej przez dewelopera, będącej w posiadaniu Wspólnoty,
    • Przegląd gwarancyjny i pogwarancyjny nieruchomości, weryfikacja usunięcia usterek i przekazania dokumentacji dla Wspólnoty,
    • Organizację Wspólnoty Mieszkaniowej – wystąpienie o nadanie nr NIP, Regon, założenie konta bankowego;
  2. Bieżąca obsługa administracyjna:
    • Regularne dyżury administratora na terenie nieruchomości, nadzór i zapewnienie odpowiedniej czystości i porządku na terenie nieruchomości, wywozu nieczystości i pracy ochrony osiedla
    • Odczyt i prowadzenie ewidencji zużycia mediów wg. Stanu urządzeń pomiarowych (wodomierze c.w.u i z.w.u, ciepłomierze, liczniki energii elektrycznej i gazu),
    • prowadzenie ewidencji właścicieli, udziałów oraz liczby osób mieszkających na stałe na terenie nieruchomości, – udzielanie właścicielom wszelkich informacji i wyjaśnień technicznych i eksploatacyjnych,
    • Przygotowanie zapytań ofertowych i realizacja przetargów na wykonanie prac na terenie osiedla, rekomendacja ofert do Zarządu Wspólnoty,
    • Wydawanie zaświadczeń właścicielom w celu sprzedaży mieszkania,
    • Dyżury telefoniczne zarządcy oraz działu księgowości, stały kontakt poprzez email,
    • Internetowa platforma umożliwiająca zdalny wgląd do kartoteki właściciela, sprawdzenie stanu rozliczenia mediów, płatności oraz informacji dotyczących nieruchomości,
    • Prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami Prawa budowlanego,
  3. Obsługa techniczna:
    • Zapewnienie komfortu i bezpiecznego użytkowania obiektu przez mieszkańców wspólnoty,
    • Wykonywanie kontroli technicznej, okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne oraz nadzór nad ich przebiegiem, prowadzenie rejestru zgłoszonych awarii, usterek, uwag,
    • Weryfikacja i nadzór nad przeprowadzaniem bieżącej konserwacji, napraw i drobnych remontów budynku,
    • Przedstawienie planu remontów niezbędnych do wykonania w okresach rocznych i wieloletnich,
    • Negocjacje umów na dostawy i odbiór usług na terenie nieruchomości, opiniowanie umów dla Zarządu Wspólnoty,
    • Zapewnienie nadzoru nad wykonywanymi pracami przez inspektorów właściwych branż (budowlanej, sanitarnej, elektrycznej),
    • Rozliczanie wykonanych prac (sporządzanie przejściowych i końcowych protokołów odbioru, weryfikacja kosztorysów powykonawczych),
  4. Obsługa finansowo-księgowa:
    • Prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów i przychodów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
    • Sporządzanie rocznych rozliczeń wnoszonych przez właścicieli lokali zaliczek (na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz kosztów dostawy mediów),
    • Przygotowywanie comiesięcznych informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach;
    • Przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty;
    • Sporządzanie kwartalnych informacji w formie sprawozdania finansowego dla potrzeb Zarządu wspólnoty mieszkaniowej,
    • Analizowanie i nadzór nad windykacją przedsądową należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości.
    • Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów / odczyty liczników oraz rozliczanie kosztów zużytych mediów co 6 miesięcy;
    • Przygotowywanie przelewów. Dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy właścicieli nieruchomości z zastrzeżeniem konieczności uzyskania podpisów członków Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej;
    • Imienne powiadamianie właścicieli o stanie ich rachunków i płatności,

Powyższe zestawienie ma charakter orientacyjny. Na życzenie klientów usługi bywają rozszerzane o nowy zakres świadczonych usług. Współpracujemy z wieloma podmiotami świadczącymi usługi na rzecz obsługi nieruchomości.

Szukaj na stronie

Najnowsze wpisy

  • Wyładowania atmosferyczne
  • Technologia budowy gruntowego wymiennika ciepła
  • Efektywność energetyczna kolektorów słonecznych
  • Oszczędność energii w budownictwie – konferencja
  • Eksploatacja gruntowego wymiennika ciepła
  • Gruntowy wymiennik ciepła
  • Testy szczelności
  • Mostki cieplne
  • Świadectwa energetyczne

Wydażenia

Instytut Budowli Pasywnych 2021 .

Przepisy prawa zostały przedstawione w wersji elektronicznej opracowanej przez Wydawcę, który przypomina, że zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 2011 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz.U. z 2011 r. nr 197, poz. 1172) jedynym źródłem prawa polskiego są akty ogłaszane drukiem w Dzienniku Ustaw i w Monitorze Polskim, a prawa europejskiego - w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich/Unii Europejskiej.